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コミュニケーションプログラムに含まれる
要素と考え方

コミュニケーションプログラム作成プロセス

私たちは通常、下記の図のように仕事を進めます。
まず依頼された医薬品の本質を知ること、これはAgencyとして当たり前のことです。

次にこの製品が適応となる疾患の医学と医療の現実、EBM、競合品等、市場においてこの製品が導入、成長するために必要なあらゆる要素を分析、把握します。 この際に使用する資料は、私たちが独自に収集した医学書や関連文献、およびクライアントから提供される学術情報や文献、質的量的市場調査資料などです。

そして、製品の本質とこれらの情報を厳密に照合してリアルにSWOT分析を実施します。

こうした分析の結果、この製品を市場に紹介する時の基本的戦略が生まれてきます。

基本的戦略に応じて“キーメッセージ”を決定します。
このキーメッセージとは、作成資材に使用する最終的なコピーとは異なり、いわばプロダクトコンセプトに近いものです。

例えばMRが医師から説明を求められた時に、この製品で伝達しなければならない特性と臨床的メリットを30秒から1分以内で口答できる論理的で起承転結のある説明文と考えています。

しかし、キーメッセージはやはりコピーとして広告や販促資材に展開できて説得力が強くなります。

このキーメッセージを、医療用医薬品プロモーションの倫理規制に抵触しないように、クリエイティブで効果的な表現、すなわち“キーコピーとキービジュアル”で伝達しようと計るのがクリエイティブ戦略です。

さらにキーメッセージを補完・強化するために学術宣伝、情報提供活動等を効果的に展開しなければなりません。

また、医薬品の最終受益者である患者さんやマスコミに対する啓蒙活動がコミュニケーションプログラムの核の一つになる場合もあります。

私たちはこれらのトータルな作業によって、最終的な目的であるブランドイメージの向上と確立に寄与することができると考えています。

What and why you can expect from us and
our marketing communication program

Our process

Our typical marketing process is shown in this diagram below.
First step comes to know your new product: It is a must for a marketing communication agency.

Next, we gather all information necessary for the launch of your product and its future growth in the market, including the scientific data and therapeutic aspects of the target disease, EBM, and competing products. Initially, we need to get various informative reports. Scientific journal and medical documents are selected from our resources, the mechanism and characteristics of the product are provided from the client, and results of qualitative and quantitative market research are used.

Obtained information combines precisely and properly with the knowledge on efficacy and safety of the drug and subsequently, the complicated data goes through SWOT analysis.

The base strategy to launch the product is planned and decided based on such results.

Then, we go into the next stage and, according to the base strategy, the key message is created.
Unlike an eye-catching phrase that we will come up with later on for the advertisement tool, a key message is much more like a product concept.

It is a 30 seconds to a minute explanation that clearly and logically tells the characteristics and clinical benefits of the product. So, medical representatives can use it to explain easily and simply to doctors about your new medicine.

Not only must the message be compelling but also can become the foundation of a catch phrase for advertisement and use as a sales promotion tool.

In the strategy of creative advertisement, this key message is creatively and effectively expressed as a “Key phrase plus Key visual images” without breaching regulations for advertising prescription drugs.

The key message must be persuasively delivered by your intensive activities with scientific and supportive information materials.

Building awareness among patients as the ultimate beneficiary of the product and the general public through mass media becomes one of the very important matters in the marketing communication program.

A comprehensive approach through these steps leads our way to the final goal in enhancing and establishing the brand image of your product.

コミュニケーションプログラムに含まれる 要素と考え方の説明図
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